Jakie ma znaczenie prowadzenia bloga dla finansów?

Jakie ma znaczenie prowadzenia bloga dla finansów?

19 września, 2018 0 przez Doradca Finansowy

Jakie ma znaczenie prowadzenia bloga dla finansów? Czy założenie bloga może być dobrym pomysłem na zarobki? Zastanawiasz się czy założenie bloga to dobry pomysł? Sprawdź jakie znaczenie ma prowadzenie bloga w biznesie i dlaczego tak wiele osób zdecydowało się tym zająć.

Jakie ma znaczenie prowadzenia bloga dla finansów?

Posiadasz własną działalność gospodarczą, której przydałoby się większe grono klientów? A może masz jakiś pomysł na własnego bloga? Na pewno jest coś na czym znasz się wyjątkowo dobrze a twoja wiedza mogłaby zainteresować czytelników.

Obecnie social media przejęły stery promocji w Internecie wypierając tym samym tradycyjne formy reklamy jak artykuł w lokalnej prasie, obszerny wywiad z autorem książki czy też pasjonatem kuchni. Niestety będąc zarówno przedsiębiorcą jak i ekspertem w danej dziedzinie sama wiedza i doświadczenie nie wystarczą.

Przede wszystkim powinniśmy zadać sobie podstawowe pytanie: ,,Do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć?’’. Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista ale należy się zastanowić czy założony przez nas blog lub zamiar prowadzenia go skierowany jest do obu płci czy tylko dla kobiet np. kulinarne sekrety lub uroki macierzyństwa, które powstają jak tak zwane grzyby po deszczu.

Jeśli ustalimy płeć odbiorcy musimy zawęzić kryteria po to żeby jak najlepiej trafić w pożądaną grupę docelową. W tym miejscu zatrzymajmy się na chwilę i zastanówmy się czym jest owa grupa docelowa. Czy są to osoby, które chciałbyś zainteresować treścią swojego bloga? Nie koniecznie. Grupa docelowa jest to zbiór osób, które mają lub mogą mieć powiązane zainteresowania lub potrzeby i najprawdopodobniej zaciekawi ich przekazana przez Ciebie wiedza w artykułach umieszczanych na własnym blogu.

Określenie grupy docelowej jest bardzo ważne i przekłada się w dużej mierze na popularność danego bloga podobnie jak nieco inne podejście. Dlaczego? Jeśli kolejny raz wchodzimy na blog, który nie zachwyca nas wyglądem a jego treść nie przyciąga od pierwszej chwili to dłuższy pobyt jest zwyczajnie nudny.

Odpowiednie podejście kluczem do sukcesu. Zupełnie bez znaczenia czy twój blog jest firmowy i ma przyciągać nowych klientów czy też prowadzony przez osobę prywatną z wiedzą i pasją a jego zadaniem jest skupianie czytelników ponieważ w obu przypadkach spójnikiem jest wiedza, którą posiada autor.

Blog jest swego rodzaju przestrzenią w sieci, która ma za zadanie skupiać ludzi umożliwiając im swobodną wymianę zdań i poglądów w zamian za udostępnienie wartościowej i ciekawej treści. Obecnie znaczenie prowadzenia bloga jest ogromne dzięki możliwości dotarcia do ogromnej liczby odbiorców przedsiębiorca jest w stanie wypromować firmę na wiele sposobów a prywatny bloger dzielić się wiedzą oraz zainteresowaniami z czytelnikami.

Oczywiście blog to coś co tworzymy samodzielnie według własnego pomysłu opracowując unikalne artykuły. Jeśli zabieramy się do prowadzenia bloga np. kulinarnego lub poruszającego tematy polityczne zróbmy tak zwane rozeznanie w terenie czyli przejrzyjmy dziesiątki blogów o podobnej tematyce zwracając uwagę na szatę graficzną, czcionkę oraz jej wielkość, ilość reklam oraz poruszane tematy.

Zakładając kolejny blog o finansach nie możemy pozwolić sobie na dziesiątki powtarzających się artykułów  np. powtarzającym się tekstem jest 10, 15, 18 sposobów na oszczędzanie dlatego nikt nie będzie czytał twojego artykuły pt.: ,,20 sposobów na oszczędzanie’’ więc napisz jeden najlepszy. Internet jest ogromną przestrzenią dlatego podejmując jakiekolwiek działanie należy pamiętać o tym, żeby zastosować dwie zasady współgrające ze sobą w biznesie czyli wiedza i wyjątkowość. Często jest tak, że mimo sporej wiedzy w danym temacie nie jesteśmy w stanie się przebić bo nie mamy tej iskry, która jest receptą na sukces. Najlepiej radzą sobie osoby, które postawiły na odmienne podejście do prowadzenia bloga odnosząc sukces świeżym spojrzeniem i kreatywnym działaniem. Jakie ma znaczenie prowadzenie bloga?

Niestety wciąż dla wielu przedsiębiorców znaczenie prowadzenia bloga jest niedoceniane i błędnie utożsamiane z posiadaniem konta na popularnej stronie facebook. Są to 2 zupełnie odmienne gałęzie reklamy a samo istnienie w sieci za pomocą bloga nie wyklucza promowania go na znanym facebooku np. dodając posty informujące o nowych artykułach i nowościach na blogu. Trzeba przyznać, że obecnie blog firmowy to największe źródło kontaktu z klientami a także miejsce gdzie dajemy im możliwość wyrażania własnych opinii co jest dużą wartością dla przedsiębiorstwa dając szansę na ulepszenie obecnej oferty lub prowadzenie pożądanych przez konsumentów usług. Prowadzenie bloga ma również ogromne znaczenie dla samej opinii o firmie i budowania marki zwiększając wiarygodność oraz skuteczność prowadzonych kampanii.

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się czy prowadzenie bloga ma znaczenie to obecnie jest to najlepsza forma zarówno reklamy jak i samego zaistnienia w sieci. Dzięki regularnemu prowadzeniu bloga inni internauci postrzegają Cię jako specjalistę i prawdziwego znawcę w danej dziedzinie a to z pewnością zwiększa zainteresowanie klientów i podnosi rangę twojej marki. Samo posiadanie bloga to nie tylko wiedza i chęci ale przede wszystkim kreatywne i oryginalne podejście do tematu. Najlepsi blogerzy dzięki temu, że potrafią się wyróżnić i przyciągnąć masę czytelników zarabiają nie małe sumy na prowadzeniu bloga.

Oczywiście takie przedsięwzięcie wymaga czasu i pomysłowości ale gra jest warta świeczki. Zalety z prowadzenia bloga są niezliczone np. coraz częściej spotyka się profesjonalne CV copywriterów  w postaci bloga, do którego mają dostęp wszyscy internauci co sprawia, że zleceniodawcy mogą samodzielnie dotrzeć do zleceniobiorcy a dobry autor bloga tylko dodaje kolejne łatwo czytające się teksty.

Artykuł powstał dzięki portalowi sex telefon